Inte sanningens dag

(Kors i moses - det trodde jag mig ha publicerat för flera timmar sen)

Nu är 29-åriga vittnet som misshandlats motanmälts av polisen. För att ha fejkat alltihop - och också den tidigare påstådda misshandeln om jag förstått det rätt. Här är det
Expressen som avslöjar "sanningen".

Kan hända var vittnet "24-årig" kvinna för den 29-årige är nu misstänkt för att ha fejkat den 3 dagar långa inlåsningen och fastkedjningen och våldtäkterna. Enligt Svenska Dagbladet.

Man kan ju bara spekulera i orsaken. Har de verkligen trott att det ska räcka ända fram till skadestånd? Svårt att tro det.

I min förra sejour i polisstyrelsen - då den lokala för Luleå - fick jag lära mig en bra sak. Som kan ge en mer nyanserad bild av den brottslighet som speglas varje dag även i våra lokala media. Många gånger är både offer och gärningsman sedan tidigare kända av polisen.

Jag tror inte det faktumet har ändrats - däremot verkar det som om uppgiften om att.det är kända för varann inte längre finns med i notiserna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback