Sjuklig förändring

Sbabbt och bra besök på vårdcentralen i Gammelstad. Fast nog kan jag undra hur landstingsdirektören kunde skryta över att rekryteringen för sommarens sjukvård gått så bra.

Kan man tala om att vårdcentralen i Gammelstad har öppet i sommar när där finns en läkare? Möjligen hade de hittat ytterligare en stafettläkare men vad jag kunde se fanns han inte upptagen på personaltavlan. Två mottagningssköterskor.

Heidi får semester nästa vecka då tydligen någon annan kommer tillbaka. 

Nu vet jag inte exakt hur stor bemanningen är normalt men mej förefaller detta vara kanske 20% av den kapacitet det brukar ha. Max.

Är det verkligen så att vi är så mycket mindre sjuka under sommaren? Fan tro´t.

Och nog kan jag fundera över stora hål i välfärdssystemet när inte ögonsalva omfattas av läkemedelsrabatteringen. Pappa har en åldersförändring runt ögat om i nästa skede event. måste opereras. Ändå är medicinen inte rabatterad.


Nu klarar både han och säkert de flesta 110:50 som tuben kostade. Men som princip är det intressant.  Jag förmodar att operationen fortfarande sker inom systemet - och kanske kan den undvikas med rätt behandling. Återigen ett sätt att ljuga i egen börs. Operationen torde kosta åtskilligt mer än rabatten på salvan.


Och vet ni vad - det är inte den borgerliga regeringen som hittat på det!


Nu ska jag dra till Rusta och reklamera ett parasoll som gick sönder vid första uppdragningen.


Kommentarer
Postat av: Karin

Så sant som det är sagt!

2007-07-10 @ 15:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback