Vad då sörja?

Livet är ett skämt - fast ett roligt sånt när man kompisar som Nisse och Ylva. Och ni andra också för den delen - tycker Berndts analys av äggkoppen är bra - så klart någon "veggo" som demonstrerar mot dopp i grytan. Här ska bara rymmas en buljongtärning ála palsternacksmodell?

Och apropå rubriken så har jag läst  Johan Wennströms
artikel om att komma tillbak till ett naturligt umgänge med maten en gång till.  Men jag må säga att det var en kryptisk väg tillbak till ett naturligt umgänge med maten. Vad då "bonde söker fru"? Och det har ingenting att göra med att jag i en kommentar blivit upplyst om att Johan Wennström ska vara en 20-årig konservativ ledarskribent.

Har väldigt lätt för det här med ungdom - enda felet med den är att den går över snabbt!

Fast "sörja" handlade egentligen om dagens enda och stora nyhet: Ingmar Bergman är död.

Mitt förhållande till Ingmar Bergman har förbättrats med åren. Men jag må säga att dysterfilmerna inte var något för mig. (där rök alla chanser till kulturpris).

Det tog länge innan jag förstod att han var inblandad i Hets - den har ju varit stor i mitt liv.

Men vändpunkten för mitt förhållande till Ingmar Bergman kom då Sverige riktigt utmärkte sig med tillslag och husrannsakan för skattebrott. Misstankar som han sen friades från.

Och jag ska då  med glädje minnas att han levat (trots all dysterhet)!

Tänk att han fått leva in på sitt 90:e år - någorlunda frisk till kropp och själ.

Vilken lycka för honom och alla som stod honom nära!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback