Vardagshjältarna

En oerhört innehållsrik och intensiv dag. Trots att jag absolut inte gjort någonting. Sov till klockan 8. Masade mig till mor och far vid 10. Hem en repa och åter till 12-kaffet.

Och sen blev det så gott väder att jag bara varit och njutit av solen. Bara vara och låta sig smekas av solen - och gå där i kulturarvet.

Idag funderade jag faktiskt på vem om går barfota över ägorna om 50 år? Och funderar på den där Ylva vad hon var för en kuf`?

Och kanske de funderar över vem som planterat de rönnar som kusin Kerstin försökte röja emellan idag. Den lilla miljövänliga (?) gräsklipparen tyckte det var tungt i gräset..

46461-461

Och apropå min gudeliga kusin Kersin passar det väl bra med detta foto av Prästkragen.

46461-462

Jag kom att tänka på bröllopet på Västbacken när jag såg den. Jag ska inte dra prästens förvecklingar med Margueriter och Prästkragar och till och med inblandning av maskrosor?

Däremot så tyckte hon vi skulle avskaffa seden med att dra blad och räkna Älskar - Älskar ej. Istället skulle vi rycka och räkna; Älskar - Älskar dig, Älskar - Älskar dig...

Det tyckte jag var fint - vi behöver mer av kärlek. Inte minst mot bakgrund av l
edaren i dagens Kurir - vilken förtjänar att återkomma då våra hjärnor lämnat semesterstadiet!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback