Vassaste inlägget

Förvisso har jag inte lullat runt på nättidningarna men det verkar inte finnas särskilt mycket som kan hetta upp den politiska ådran i alla fall.

Så dagens vassaste inlägg får den lunchkompis stå för:

46461-447

Lite svårt att se om det är samma Igge som kommer vi olika tillfällen - men vi tror att den var denna som delade vårt Lövängerbröd med västerbottenssmöret. Man blir lite törstig av det nämligen (nej - vi gav honom inte mycket). Här dricker han ur trädgårdsdammen.

46461-448

I går fick jag brev från en annan kompis - Lisa - och Siri förstås. I brevet till Marianne och Yngve blev det lite översättningsproblem. "Tileksämpel en kloka" - skrivet på flera rader med den rosa färgen lite utfasad var det inte så enkelt -  fast det är ju glasklart när man ser det så här.

46461-449

46461-450


Och lika glasklart trodde jag det var att jag hade likadana rosa blommor i mina två amplar. Men si det var det inte. Och det upptäckte jag först i går. Men det går det också i ihop tejpade gammeldags amplar!!

Just nu närmar sig storstädning mer roliga etapper som nya gardiner - eller nygamla - tvättade och avklippta. Men det går inte fort när jag måste åka och bli insmord med algesan mellan varven.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback