Vilken lyckomorgon - fredag den 13:e!

Nu har jag haft ett "bussov" på tolv timmar igen. I princip från 18 till klockan 6. Jag var fullständigt psykiskt trött av vädret och fysiskt trött att ärenden och bäranden. Bord och stolar hittan och dattan. Och kilande förbi både den ene och den andre som skulle ge något eller ha något. Och inhandling av allt från lax till dartspel. Och fyndat en dunkudde som inte alls fanns på "att-göra-listan".

 Dock återstår tältet till i dag den 13:e,

Fast; solen skiner och vågen visade på 78.8. Äntligen under 80. Var nästan på väg att ge upp viktväktarmodellen - så blev det plötsligt minus 1,6 kg. Nu återstår bara 6 - 8 kg till. Det är vad mina knän längtar efter. Och en del sommarkläder.

Och därutöver nu 16 grader klockan 07.00.

Det duger!

Inget skiljer ur sig i nyheterna som mer värt än annat att kommentera. Så det känns inte angeläget att krysta fram något.

För nu duger det inte att dega längre. Nancy och Maj Britt leverar bord vid åtta-tiden. Och har jag då riggat tältställningen kan jag få hjälp med slitandet i tältduken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback