Blommor och blad

Efter "förlossningen" - beslut om budget - har jag bara njutit av sommaren. En stund på expen - sen blev det Blomsterlandet, K-Rautas blomförsäljning och Växtriket.

Sen har jag stått på öronen i blomjorden - men nu är den utpytsad och de flesta plantorna på plats. Jag vet i alla fall ungefär att jag saknar två blå hänglobelior, några rosa petunior och ett antal orangefärgade pelargonier. De sistnämnda verkar det varit missväxt på - pelargonier alltså  och inte bara oranga.

Varit ute till klockan 21 drygt - fortfarande 22 grader på en termometer som inte sett sol på ett antal timmar. Och inga mygg.

Fast de kliar på hela kroppen ändå¨- små jordbakterier och annat förstås.

Nu blir det en dusch - sen sängen - och så examen i morgon. Ute på landsbygden som är så populärt i alla politiska kretsar just nu.

Ska ta en koll om Erika får godkänt för nya husfärgen - så vet alla att jag ska till Alvik.

Hoppas surströmmingen smakade ikväll, Erika?

Kommentarer
Postat av: Erika Josbrandt

jotack, surströmmingen var kanon! kan rekommendera Kallax askar tillsvidare. Årets har ju inte kommit ännu så än så länge är det den lokala produktionen som gäller.
Husfärgen ja - grannarna har till och med tagit i hand och tackat för färgbytet, så nåt rätt måste vi ha gjort, haha!

2007-06-08 @ 10:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback