Nådiga luntor

Så har vi då samtliga oppositionspartier lämnat våra kommunala "nådiga luntor". Budgetförslag i lite olika form och format.

En del mer kamerala medan andra är tydligare  med den politiska viljan. Men i slutänden kommer vi väl alla att stå där i kommunfullmäktige och skryta över vår egen "vattuvälling".

Och kung Karl han räckte genast ut handen och köpte de tre så kallade gröna tillägg som Miljöpartiet ritat ned på ett A4 ark. Lite cykelvägar och upprustning av lekplatser på 3 miljoner - kan vi väl kosta på oss med en inveteringsbudget runt en halvmiljon. 3 miljoner i "kaffepengar" lär väl bli över.

Miljöpartiet verkar lättköpta - nog tror jag mig veta att miljöpartiet har lite vidare vyer är så. Det framskymtade ju också då Annika talade sig varm för fler familjecentraler. Men inget yrkande - vilket väl ingick i uppgörelsen med Karl P?

Nu ska jag i alla fall köra med kort dag idag. Blominköp - och i morgon är det examen så då blir det frånvaro några timmar på morgonen.

Men innan dess lär jag väl höra av mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback