Sovmorgon, tjocksnuva och tekniska problem

Har inte sovit fullt så länge som tiden visar nu. Vaknade i vanlig ordning halvfem -har samma märke på min inre väckarklocka som Skalman. Det spelar ingen roll vilken tid jag lägger mig - halvfem vaknar kroppen till. Dock vände jag snabbt på kudden och somnade om,

Vaknade sen vid åtta med riktigt rejäl tjocksnuva - och en sol som var i avtagande. Har letat sladden till att överföra kort och när jag väl hittade den så visade det sig att korten var av sämre kvalitet än annars. Vilket inte säger litet.

Det visade sig att de i sista stund blivit byte av lokal och att vi satt på en mycket trevlig balkon - men den var långsmal vilket gjorde att hag hamnade på långt i från "bruden" och med en sned vinkel.

Otroligt god man från Kalaskulan - rejäla kött och korvspett med en härligt krämig potatisgratäng. Och kladdkaka med grädde till kaffet.

Så visade det sig att innehavaren till den lägenhet vi befann oss i var från Sunderbyn. Och dessutom syster till min skolkompis G.

Världen är liten . nu ska jag knata till tolvkaffet - och berätta att jag träffade Y (lägenhetsinnehavarinnan) som kusin Kertstin också känner. Undras om Y inte gått i samma klass som kusin Lars.

I alla fall har jag konstaterat att tjocksnuvan med all säkerhet handlar om pollen. Lite kli/rinn i ögonen och en mycket lätt huvudvärk. Det är faktiskt alldeles gult ute på asfalten av pollen.

Några bilder här i alla fall.

46461-327

Den blivande bruden - med en portelloflaska!

46461-330

Brudens mor i lektagen - läsandes instruktionen

46461-333

Här har hon kommit lite längre i lekandet

46461-334

Suddet beror på att jag skrattade så jag kiknade. En del ropade efter toalett. Tänk omgiven av 10 såna här personer.

46461-335

Svärdotter Lotta som förmodligen har blicken på tänderna som är på väg på plats.

Men nu måste jag dra om jag inte ska missa 12-kaffet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback