"Svarttaxi" och basket

I kväll har jag ägnat mig åt basket (24:an) och "svart taxi" (hämtat och skjutsat kompisar).

Noterar att Plannja baskets förlust mot 08:orna är första nyhet på Kurirens nättidning. Det är väl acceptabelt att det står efter skotern som körde genom isen 16.07. Men varför kommer damernas segermatch som ger finalplats efter isdramat.  Isdramat som skedde 16.07. Damernas segermatch är noterad som nyhet 20.38. Men kommer längre ner.

Prioritering i genusperspektiv?

Petitesser kan tyckas. Men petitesserna är alltid till minus för kvinnor.

Det är därför jag är feminist!

Lite uppretad efter någon amerikansk talkshow på TV där män som inte har tillräckligt "stake" kallas flickor.

Tänk om vi alla som levt ett tag  berättade om alla män som saknar "stake" på ett eller annat sätt. Lång lista skulle det bli!

Men kärringar skulle jag aldrig kalla dem - de vore en förolämpning mot alla oss häxor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback