Jag och en kålrot

Var och handlade på Kvantum. Köpte lite potatis och grönsaker - ska försöka tota ihop en sån där nyttig gryta. Och så köpte jag förstås lite annat också - salami men den 11% så det ska nog funka.

Och tigerbalsam - förstår inte att jag blir så styv efter mina prommisar. Men idag har jag börjat käka Glucosamin - DET ska fixa alla utslitningar.

Nåväl kom till kassan och som vanligt fick jag komma för snabbt på Kvantum. Efter mig kom dock en dam med mer än överfylld korg.

Och uppmärksam var hon också - en kålrot hade blivit kvar efter förra kunden - det vill säga jag. Kassörskan frågade: Är det din - och vände sig till mig. Hade ju kunnat bita tungan av mig - men visst slant det ur att det var det.

Packa på du, sa hon. Jag tar dig efter den här kunden. Gissa hur länge jag fick vänta innan jag fick dra kortet och betala - 2,50. Tänkte ett tag slänga fram en tjuga och säga att mer än så här kan den väl inte kosta.

Men väluppfostrad som jag låtsas vara så stod jag bara där och log och sa att stressa ska man inte!

Nu ska jag sköta om min ledbrutna kropp och mina ömma fötter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback