Och världen är liten

eller så är min blogg så himla stor och känd. Redan i går hade tant Daga - som är jämnårig med Jens fast + 50 år - nåtts av ryktet att hon varit citerad på min blogg. Hon som brukade säga - särskilt vackar vårdagar - att "idag är det bara dumt folk och hästar som arbetar".

Hon hade lovat mig en ännu bättre strof - far var till henne i går - men kanske hon glömde - eller han glömde. Vad vet jag.

Dumt att arbeta eller inte. Nu ska jag i alla fall bara göra två saker till innan jag ska dra hem.

Kommentarer
Postat av: Nils - Gustav Ökvist

Du ska få ett alldeles charmant citat som min mamma brukade använda när folk var oense eller ovänner om hur saker och ting skulle lösas sa hon så här: "Det har aldrig gått att få alla huvuden i en och samma mössa förr, så inte går det idag heller."

2007-05-02 @ 06:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback