Inte helt problemfritt

Inte helt problemfritt att åka buss. Väl framme på Smedjegatan kunde varken jag eller Stina hitta någon 7:a som skulle ta oss vidare mot Loet.

Jag fick nämligen kanontrevligt sällskap på bussen av en av systrarna Lindfors från Sunderbyn. Även om denna "utgåva" bodde i Piteå och hade varit hem och hälsat på sin syster Inga. Alla de här systrarna finns i härandet runt min fars ålder och fanns med under hans uppväxt.

Själv minns jag mest deras far - den stora och ståtliga farbror Bror Lindfors - som alltid kom på SSK:s hemmmatcher - även vid riktig hög ålder.

Alltnog så insåg jag att Stina inte skulle hinna med Piteåbussen med mindre än att vi drog snabbt med apostlahästarna ned mot Loet - vilket vi också gjorde. Måste erkänna att jag hade svårt att hålla jämna steg med Stina, som skulle fylla 86 på torsdag, trots att hon hade tyngre packning än jag. Får väl skylla på muskelstelheten.


Nå nu är jag i alla fall här - på expen - för att förfärdiga det jag skrev om i förra inlägget.


Först ska jag dock ta en sväng på nättidningarna och se om jag missat något väsentligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback