Slö bloggare

Det är liksom att jag kommer av mig när jag varit från bloggandet flera dagar. Eller så är det så att de kommunala handlingarna varit så intressanta att jag glömt tid och rum.

Faktiskt delvis det senare. Färdtjänsten är ett speciellt kapitel. Tydligen har de ändrat i reglerna så att nu kan funktionhindrade faktiskt beställa färdtjänst även på natten. Men då får man betala en särskild taxa. Och det kunde väl vara okej om det är under den riktiga natten då ju även människor utan funktionshinder faktiskt måste åka egen bil eller taxi.

Men "nattaxa" för färdtjänst gäller från klockan 19.00 till 06.00. Vilket innebär att en ungdom från Mjölkudden kan ta bussen in till stan för runt en tia (Hollorabatter med mera) medan en funktionshindrad ungdom hänvisad till färdtjänsten får betala 65 spänn.

Det var faktiskt värre än jag trodde!

Men nu ska jag dra hem - ska handla åt mor och far och det bör helst levereras före bingolotto börjar klockan 18.00.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback