Atmosfäriska störningar

Tack till tant Daga (och farbror Lennart) att jag fick parkera på eran gård. Det var fullt på folkhögskolans parkering och mina ben klarar inte några längre promenader.

Jag har ju varit på träff med länets landstings- och kommunpolitiker.

Bra att träffas på det här viset - som Gunnar Persson sa på sluttampen - det är viktigt att vi träffas och skapar relationer så att vi kan lita på varann när vi ska jobba med frågor som gränsar i ansvar.

Kanske har vi kommit en bit på väg - men nog är min sammanfattning att dagen präglades av atmosfäriska störningar mellan kommunsektorn - företrädd av kommunförbundets ordförande Karl Petersen - och landstinget företrädd av kent Ögren.

Det skar sig redan i starten med att Karl P var förnärmad över att det var landstinget som inbjudit till träff i regionfrågan - utan att samråda med kommunförbundet Norrbotten.

Sen ville Karl P inte låta församlingen få ta del av landstingets bevekelsegrunder för ändringen av bolagsordningar i samägda bolag - men si där missbedömde han opinionen i församlingen. Så landstinget fick ge sin information.

Själv var jag hem till mor och far på lunchen. Liksom Jens var. Han hann med att äta uppstekt palt och fixa ett tidur för garagebelysningen.

46461-706

Enda bilden jag lyckades ta på konferensen var denna. En fullständig katastrof för den som kallats "papastruzi" - men förmodligen berodde det på de atmosfäriska störningarna. Den föreställer i alla fall landstingsdirektören Elisabet Holmgren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback