Less(ing)

Och inte fick jag litteraturpriset i år heller - fast jag är riktigt säker på att jag läst en Lessing. Har sökt som en galning i bokhyllan var den kunde finnas. Men trots att jag sett listan på vad hon skrivit känner jag inte ens igen någon av titlarna.

Fast ett år gissade jag i alla fall rätt - på Gabriel García Márguez - jag tror till och med att jag stavat hans namn rätt. Såna fullträffar minns man. Och i mitt letande av Lessing hittade jag en Márguez som jag inte tror jag läst.

Julen är räddad!

Kommentarer
Postat av: Berndt

Doris Lessing, ett utmärkt val! Har sju Lessingböcker i bokhyllan. Så i år slipper jag springa ut och bokshoppa :-))

Rekommenderar dig varmt att sätta igång och läsa Lessing.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback