Hemma igen

Klockan halv sju - hyfsad tid. Förstår inte vart dagarna tar vägen - fast idag har jag "städat" undan många små samveten både som förtroendevald och som tjänsteman.

En hel del praktisk info till landsmötesombuden så här i sista skälvande minuterna innan avresan - för deras del på torsdag morgon.

Hämtat handlingarna för morgondagens Månadsmöte. Donat runt de fyllnadsval vi måste göra efter våra utflyttare.

Och plötslig var klockan halv sex - och det blev hemfärd. Morgondagen blir lång - från 7 till 22 minst. Så lite undanstök hemma måste jag hinna med ikväll. Lite tvätt kanske också - rena trosor är inte fel på fredagmorgon då det bär av för mig till landsmötet.

Lite sugen förstås att blogga från landsmötet - det lär ju finnas gott om bärbara även om jag inte har egen. Men det lutar nog åt att den tid som blir över från politiken ägnas åt social samvaro. Prickade av bland de ca 150 ombuden och inser att jag varit med länge. Oräknat tror jag mig känna 80% av dem. Oss sen alla andra som av nostalgiska skäl dras till landsmötet som flugor till en sockerbit.


Och visst - vi ska ha nostalgiträff på lördagkväll - vi som fanns på löningslistan -82.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback