Olika pressetik

Tyvärr besannades inte min dröm om att försvunna norrbottningarna i den Thailändska flygolyckan skulle återfinnas oskadda. TT-telegram i Kuriren.

Noterar att UD inte lämnar ut namnet på den som nu återfunnits död. Inte ens kön vill man släppa. Ändå läste jag namnen i någon tidning redan igår.

Tyvärr kommer jag inte ihåg vilken så jag kunde "brännmärka" den. För jag tänkte att även om närmast anhöriga informerats så är det ju en stor krets av vänner och bekanta som inte borde få den sorgliga nyheten via media.

Själv har jag återvänt som en dränkt katt till expen. Korta sträckan från stadshuset till parkeringen på Rådhustorget hann göra mig dyblöt.

Och nu måste jag ut en sväng till lite ärenden.

Inget särskilt upphetsande på PTU - men det kommer väl en liten rapport om ärendena senare i eftermiddag.

Kommentarer
Postat av: Berndt

NSD publicerar namnen på ungdomarna idag. Hoppas verkligen att alla nära och kära hade kännedom och slapp läsa det, eller få höra det på omvägar via eller i NSD. Frågan har inget allmänintresse förrän tidningen säkrat att alla som bör fått kännedom om det. Det är en journalistiskt etisk och allmänmänsklig hederssak.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback