14 i Alvik

14 grader kallt i Alvik enligt André. Här är det bara 4 nu - fast några timmar har ju passerat. Och i mitt lilla varma hörn brukar det vara några grader varmare än hos far.

Tekniska problem var förklaringen med Kuriren. 

I NSD är det mest häpnadsväckande hur man köpt vänsterns benämning - privatisering. Karl Petesen sägs nu lova "privatiseringspaus",


Vad det handlar om är att en liten del upphandling av tekniska förvaltningens tjänster ska upphandlas istället för att drivas i egen regi. Och nu lovar Karl - att får han bara igenom denna lilla upphandling - så ska inget mer upphandlas denna mandatperiod. "Privatiseringspaus" - ha!

Annars finns entreprenörsandan även hos de som missbrukat bort det mesta i hjärnväg - löspenis lösningen för drogtester. Synd bara att inte fotot av attrappen inte finns i nättidningen.

Hamar man mellan bommarna krävs både entreprenörsanda och förmåga till snabba beslut - vilket den här gossen uppenbarligen hade. Nog misstänker jag att jag själv skulle lagt benen på ryggen och struntat i plogen?

Och nu ska jag lägga benen på ryggen och dra mot jobbet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback