Dumma ni!

Varför fotograferade ni inte sälungen som var på shoppingtur. Vägverkets lokaler - det är ju nästan här hos mig det - på jobbet.

Nog var det ett par tokigheter i tidningen idag värt att kommentera - men det får vara. Lite stress att mor ska hämtas - och att jag inte vet när.

Jag har ett telefonsammaträde som jag ska hålla i klockan 13.00 - och som måste passa in i bilden.

Kan ändå inte låta bli att kommentera Petersens kommentar om Stockholms perspektiv eller vad det nu var han sa om att länsrätten ska flyttas till Umeå.

Det är ju faktiskt det här det går ut på hela tanken med storregionen. Faktiskt så har ju Jonas Brännberg en poäng när han vägrar ta ställning för Luleå. Umeå eller Luleå är lika illa båda - en del av befolkningen hamnar i strykklass.

Det är därlör folkpartiet i Norrbotten säger nej till storregion. Regiontanken - att länet själv ska få mer att säga till om är naturligtvis helt rätt. Men geogratiskt räcker det med en Region Norrbotten.

Karl Petersen kommer att få skrika sig hes med de centralisringar som kommer att drabba norrbottnignarna med en stor region.

Förstå att det är hela tanken bakom - och ställ dig på vår sida i regionfrågan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback