Ynkligt!

Bara 4 av 54 björnar är skjutna. och ingen av dem vid kusten. Brukar ju inte tala så ofta om förstatligande men händer det inget nu får vi nog satsa på statligt anställda björnjägare.

Själv har jag haft en lite shoppingrond på hemvägen. En vävd löpare till en köksbänk. Och en griffeltavla till hallen - en sån där kom-ihåg-sak.

Sniglarna har tydligen nöjt sig med en gurka - inget mer hade hänt. Varför blir en del tomater brunsvarta i toppen? Det tyder på något- Brist eller övergödning? För lite eller för mycket vattning? Någon som vet?

Ikväll blir det fotboll i Rutvik. Lisa spelar. Och Jens skulle komma förbi och hämta mig. Han och Lotta kommer från var sitt håll med var sin bil. Han tyckte det var väl magstarkt att jag dessutom skulle komma med egen kärra.

Och så ska vi också låna pappas "bagerikärra" (den heter så för att den användes i hans bageri i början av 50-talet - still going..) för att transportera min massagestol till lägenheten.

Så skakar jag i morgon vet ni varför. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback