Den "gubben" gick inte

Det här inlägget skulle ha en högtidlig och fröjdefull inledning. "Andra söndagen i advent - nu är det andra ljuset tänt" tänkte jag klockan fem när jag eldat på staken (oj då - skratt).

Men så hann jag läsa att
Svegfors skulle bli ny chef för radion - och då varvade jag upp med politisk tillsättning (som den här regeringen inte skulle göra) och det galna i att tillsätta pensionärer på såna här poster då det finns många yngre också kompetenta.

Fast jag fick lugna ned mig ordentligt för "gubben Svegfors" visade sig är årsbarn med mig - och förmodligen yngre om vi nu ska diskutera på marginalen eftersom jag är Vädur.

En synnerligen vällustigt frossande sådan - nu ska jag ge mig på resterna av pepparkakshjärtat med ädelost, riskakan med Nilssons lufttorkade skinka och de 3 Reisenkolana som är kvar.

Ha en god andra advent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback