Jussi mer känd

Björling alltså. Ewa har varit i Kiruna där hon också har sina rötter.

Såg på regeringens veckoschema att
Ewa Björling skulle till Kiruna. Jag ropade och frågade Thomas vem hon var - och vi enades om att hon nog fanns runt regeringen - men i alla fall ingen "partist" av vårt slag. Och därmed lämnade vi frågan.

Så det är klart - lite mer marknadsföring kanske vår handelsminister skulle kosta på sig. Kuriren bidrar då inte för Björlings besök i Kiruna finns inte i nättidningen.

Annars är Obol första nyhet i båda tidningarna. "Nobbe" har åkt på en blåsning - fick 32 000 i gåva för en rahabiliteringsresa som nu "uppgraderats" till lön och därmed beskattning.

Avskaffandet at gåvoskatten har ju gett möjligheter till tolkning.


Annars kan jag ju lugnt reta mig på att Obol-Bosse tydligen lyckats sälja sin villa och inkassera en miljon. Vilken flathet att inte kunna lägga kvarstad på sånt?

Annars är det mest Kalix för hela slanten idag. Skolnedläggningarna och nu Gählmans avhopp.

Och pappa Strutz är på bild i Kuriren. Huka er på "gatukontoret" - nu laddar vi.

Nu ska jag dra till staden. Gör mina 3 timmar på förmiddagen. Vid 15 snåret är det sen Seniorträff med Barbro Westerholm och årsmöte med Luleåavdelningen i kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback