Där det är tänt där har jag släkt

Den vitsen - med ck som i uttalet inte kan skiljas från k - kom för mig i morse. Nu är det lätt att beskriva vägen till mig. Åk efter Sunderbyvägen. Spana efter två hängande julstärnor och två tända ljusstakar i köksfönsren. De senare är dock lite svåra att se från vägen - köksfönstrena.

Någon utomhusbeslysning - ganska många föresten - fanns kvar. Men några stjärnor eller ljusstakar kunde jag inte finna.

Traditionslydiga medborgare - alla utom jag - som demonstrerar för Tjugondaknut den 13 februari istället för januari.

Nu har jag fixat ett litet paket som ska skickas till Åke i Kalix.

Burit in lite grejor till den arbetsplats som ska innehas av den nye gruppledaren (bäst att invänta söndagens medlemsmöte innan "den" namnges).

Men skönt i alla fall att hitta en liten vit valsedel instucken i skrivbordsunderlägget. "jag reserverar mig mot beslutet". Kan vara en bra lapp att ha för en framgångsrik oppositionspolitiker!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback