Det blåser i träa.

Det verkar blåsa i träden idag. Lite vinane genom fläkten och hand ut efter tidningen varslar om nästan blidväder. Fortfarande någon grad kallt tack och lov.

Kompis Birgit på väg ned från Murjek. Vid Vuollerim var det fortfarande ymnigt snöfall.

Erika får stort utrymme för sina vita streck. Må säga att det inte är en fråga som engagerar mig särskilt mycket. Jag var ju dock en flitig användare av "blodomloppet" - och några större konflikter mellan apostlahästarna och cyklarna upplevde jag inte.

Däremot skulle jag gärna ta strid för den undre skylten - Ej moped. För att inte tala om det ofog som Luleå är okänt för - att folk cyklar på trottoarer avsedda för fotgängare! Har fö aldrig sett en sån skylt som på bilden - är den månne ett montage?

Mer av motgångar är det för centerpartiet som eventuellt kan få se sin forne kämpe Erland Nilsson sno landsbygdens väljare. Fatta varför det varenda dag bara är 2 av 3 inlägg på ledarsidan som finns att länka. Detta är i alla fall Noterat där Erland Nilsson hotar/lovar starta nytt landsbygdsparti.

Förfärligt förvånande är det att en slipad politikerräv som Harald Dahlgren, centern, först nu "kommer ut" och hävdar att "Tornberg har förlorat kontakt med väljarna". Nu när frågan redan verkar förlorad för Stefan. För Dahlgren verkar det vara viktigt att inte vara på förlorarvagnen.

Och Camilla (fick inte vara med på bild i nättidningen) får på nöten tillsammans med min adept Birgit. Bara Mattias av mina gruppledarekollegor som inte förekommer på debatt- och insändarsidan i Kuriren. Och jag misstänker att han är glad för det?

Nu har jag försjunkit i andra tankar medan jag skrivit - och klockan har stuckit.  Idag har jag ett par medborgaruppdrag att verkställa - dock alla med lilla rumpan på kontorsstolen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback