Försoning var ordet

Hörde Pelle Lindblom och Erik Hugo Johansson samtala på radion när jag åkte in. Inte tand för tand - utan försoning som är lösningen.

Det är ju så dags när det idag är mitt allra sista fullmäktige.

Må säga att jag inte heller riktigt hade klart för mig detta om judendomens och islams olika anfäder - Isak respektive Ismael. Trots väldigt många år i söndagsskolan.

Eller så är det minnet som sviktar.

I alla fall konstigt att sitta här och klockan har slagit 08.15 - och alla andra är på plats på nian. Nä  inte alla - det är väl de vanliga som är oförskämd mot både ledamöterna och gästande talare och kommer för sent.

Får väl konstruera någon kommunal "gumhylla" som motsvarighet till riksdagens "gubbhylla" där Ringholm och Nuder nu ska sitta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback