Hello Kitty

Nu är det det som gäller - för 8-åringar.

Fast Lisa önskar sig en katt - bara en katt. Ingenting annat.

Fast hon är allergisk mot katter - åtminstone säger doktorn så. Mot pollen och sånt också. Men det visar sig aldrig någonting.

Men vem törs trotsa doktorn?

Så nu är det Hello Kitty som gäller - finns tydligen allt - stora mjukisdjur - bautamodeller - som kostar 400 spänn - på rea! Kinaaffär på Kungsgatan. Och kitty neccesärer med kitty-innehåll på HM.

Undrar hur många populära beteckningar typ Kitty jag hunnit med. Btatz som gällde i julas är väl fullständigt ute kan jag tro.

Och jag undrar vem Anna är som kommenterade att jag skrev om hennes barnbarn Esther Matilda. Ingen ledtråd fick jag heller - om det var mormor eller farmor. För är det mormor då tror jag bara att tillnamnet Karin saknas. eller hur?

Nu är kaffet urdrucket - det blir påtår om en liten stund då Thomas dyker upp.




Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, Ylva det är helt riktigt - mormor skulle jag kanske ha sagt

2008-01-31 @ 16:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback