Kalla - ljuset i en mörk dag

Började bra - fick komma in 10 minuter för tidigt hos mor läkare. Vilken dessutum bekräftade att hon inte har något fel med hjärtat - bara normala åldersförändringar både i hjärtat och hjärnan. Enda förbudet - att jobba med armarna uppåt - "avtuppningarna" förmodligen blodtrycksfall.

Hem med henne och rush till staden. Bankomat, apotek - det senare med fullmakt om legitimationer för både fullmaktsgivare och fullmaktagare - men allt flöt.

Mindre flyt när jag felparkerade utanför Els. Lämnade plånboken på sätet medan jag bara sprang upp fram och tillbaka. Då skulle väl eventuella p-lisor förstå att jag vara var bakom knuten. Men trot eller ej - DOM var där. Och fotograferade och hade sig med min bil. Det var ju förstås bara att erkänna att bilen var min. Jag gjorde ett halvhjärtat försök att förklara att jag inte orkar gå så långt och att jag faktiskt varit med leverans av medicin till en som var sjuk. Vilket ju var sant - men min erfarenhet säger att sånt inte biter - fast det är sant.

Jag svor inte åt dem - men jag såg nog tillräckligt sur ur för att de inte skulle ge mig lappen i hand - den kommer väl med snigelposten.

Sparbanken nästa - eller Swedbank som det väl heter. Nr 149 expierades och jag fick 176 - dock låg 174:an på biljettmaskinen så jag tog den. Så 176:an kunde jag lyckliggöra en medmänniska med - han kom med nr 187 i handen.

Tvättmaskin - jag är som Gösta Ekman med Expressen och Aftonbladet - fast det går betydligt fortare innan jag kommer till beslut. Men när beslut väl är taget - då kör jag snabbt och hårt. Så nu är mor med tvättmaskin - fast hon vet det inte och framförallt inte vad den kostade. Tid är också pengar - vem hinner och orkar jämföra alla maskiner?

Nu blev det en miljömärkt svensktillverkad - bonuspoäng?

Och redan här hade trasslet med telefon stört min planering - varning lågt batteri fick mig att inse att jag måste hem fortare än den.

Mor hann få tag i mig och beställa smör och fläsk till palten.

Karl P ringde mig och skulle informera om Luleå hockey - men jag hann bara höra första stavelsen så bröt det. Dock hann jag förvarna Karl så han inte skulle tro att jag kastade luren i örat på honom!

Nu har jag tagit Mats Larsson i mål också - bra placering - fast jag missade nog vilken det exakt blev.

Paltsväng klockan 16.00 och umgås med Anders och Jonna. Det startar säkert mot Göteborg vilken dag som helst.

Och sen är det väl basket som väntar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback