Aftonen lägrar sig

En härlig dag lider mot sitt slut. Ikväll har jag överlåtit "hemtjänsten" till hemtjänsten. Den här sommare är otäckt lik sommaren 1994 - och den ska jag inte berätta om. Ni som vet ni vet. Dock hopppas jag och tror att slutet inte blir lika dystert. Men avseende den berömda välfärden och all hjälp som ska gå att få när det behövs så liknar det 1994.

Hittade faktiskt ett papper nu i inflyttningen där beslut tagit i september 1994 om att Sten beviljades personlig assistent. Dock avled han den 31 augusti. I ärlighetens namn ska sägas att vi faktiskt fick akut hjälp liksom i förväg. Men det var efter månader av dygnet runt passning och  i grevens tid - strax innan jag hade kollapsat annars - i övrigt fick jag bara ett samtal om vi ville ingå i ett strokeprojekt. Med en man som hade cancer och behövde palliativ vård?

Nu berättade jag i alla fall. Det är typiskt mig. Så fort jag får ett tangentbord framför mig så bara väller det ut.

Men så lärde jag mig skriva maskin av dåvarande kommunalrådet - fast det hette nog inte så - i Nederluleå kommun - Emil Nordberg. En maskinskrivningskurs med gamla Haldor och en bleckplåt över tangentbordet så att man inte skulle tjuvkika.

Så en baddare på att skriva fort är jag - på maskin - eller tangentbord som det heter nu. Dock har vanlig handskrift lidit mycket på grund av det - och den var inte vacker i skolan heller. Har för mig att jag fick gå på välskrivning istället för körsång. Frågan är väl vilket jag var sämre på - med sången fanns det nog inget hopp.

Sen kan jag undra vems behov media tillfredsställer med alla ingående detaljer från den sk Eklundaffären och Arbogatragedin? Har vi verkligen behov av att vältra oss i alla detaljer som framförallt kvällspressen vidarebefordrar. Om hur man hatar i rättsalen - vilket är förståeligt - och om hur Englas mamma bloggar. Jag orkar inte ens försöka komma ihåg alla absurditeter vi bjuds på. Är det bara jag som äcklas?

Varför jag skriver så mycket nu är att mitt projekt är rullgardiner. Har just hämtat mina nybeställda och trodde förstås att fästena skulle passa - men så icke. Så nu gäller det att inte förhasta sig när de nya ska sättas upp.

Tror faktiskt att jag ska ta mig något att äta - och ett vinglas. Det är i alla fall "lillördag" den sista semesterveckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback