En ledig stång!

Passerade fd NSD huset i kväll - numera Mediahuset - där NSD, NK, Extra med mera ska husera tillsammans från och med i höst någon gång.

NSD:s flagga vajade, liksom en Sverige vimpel och något om "tryck". Noterade att en flaggstång var ledig. För Kuriren hästen kanske?

Om det redan heter Mediahuset - vilket det döptes om till snabbt - borde väl NK flaggan redan vare uppe. En tyst protest?

Har noterat att Fria Ord i Kuriren kör med gamla uppgifter. Kuriren gamla telefonnummer liksom faxnummer. Åtminstone hela senaste veckan. Kanske också en protest?

Själv protesterar jag inte mot så mycket idag. Möjligen att ögonblicken försvinner så fort.

Har fixat laddning till Kerstins gräsklippare. Med inköp av säkring och lite telefonsamtal fick vi det att funka.

Upptäckte att min nya säng saknade bäddmadrass. Sökning efter kvittot resulterade i att jag fick rota i fars soptunna. Och där fann jag det. Kastade ett antal broschyrer i vilken jag pillat in fakturan. Och visst hade jag betalt även för en bäddmadrass.

Men hör ni nu att jag rotat i soptunnor så beror det inte på något armod - utan just ovanstående.

Sammanfattningsvis en riktigt underbart lat semesterdag! Som jag hoppas få avsluta med något mys på TV. Och sen väntar nya kompisen - sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback