"Mejörlig"

Tror jag inspireras av boendemiljön - för fler och fler gammeluttryck kommer för mig. Snart börjar jag väl prata "bonnmale" också.

Men "mejörlig" betyder att dator och telefon var medgörliga. På första försöket kom de tre bilderna över.



Tack för blomman tjejer. Nu placerad mitt på fina bordet i en äkta Orrefors som blomfat. Ingår i min nya stil att använda allt som är vackert. Bättre som blomfat än gömt i ett skåp. Kristallskålar har aldrig varit min passion!



Och här är tjejerna som gjorde det - kom och hälsade på idag. Gerd och Els. Hon vars händer syns i höger kant är kusin Kerstin - men henne får ni på bild en annan gång.

Ikväll har Anders och Jonna varit förbi på väg mot Haparanda. Så jag fick se gravidmagen för första gången.

Klockan är tio i nio och lugnet lägrar sig. Ska förbereda mig för sista natten med sängen. I morgon kommer en ny - där bara jag ryms. Fast det kanske inte blir riktigt sista natten med sängen - den ska troligen till Saras lilla inbyggda alkovsäng - och där brukar vi sova alla tre "tjejerna" - Sara, Lisa och jag när jag har ynnesten att vara nattbarnvakt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback