Nej, det tror jag inte på...

Nej, det tror jag inte på...att Du med nån annan skulle kunna bedra mig. Fast det är en gammal schlagerrefräng och inte alls vad jag tänkte på. Det jag inte tror på är det ledaren i Kuriren tycker - att Systembolaget ska spolas. En rapp och roligt skriven ledare - men förslaget är orealistiskt. På grund av ökad tillgänglighet de senaste 10 åren har alkoholkonsumtionen ökat  med 30% på 10 år. Och de kan man ju tycka att är var och ens ensak - men problemet är att så många andra får vara med och betala. Både i mänskligt lidande för anhöriga och medberoende - inte minst för barnen som vi kunde läsa om häromdagen - men också för alla oss som via skatten får vara med och betala för de ökade sjukvårdskostnader det otvetydigt innebär.

Polisen får mycket skit i tidningarna idag. Om Stadsparken - där har tydligen polisen varit och rensat igår - slagit ut sprit. Men enligt både Harry "tomten" Nyman och andra så framgår att det dessa insatser inte varit så frekventa. Mera stryk också för Överkalix där en insändare i NSD talar om polisvåld även vid ett tidigare arrangemang i Överkalix. Men sign. Arg Överkalixbo har förhoppningsvis fel - visst blir det en utredning som utförs av någon enhet vid polisen i Umeå.

Och tror jag minsann inte att Karl Petersen "exporterat" båda sin barn till tidningsbranschen. Åsa på¨Aftonbladet är ju välkänd sen många år men idag hittade jag denna artikel signerad Tomas Petersen - i Kuriren! Bara en namne eller?


Två grejor om landstinget och Kent Ögren ska jag kommentera senare - nu väntar frukost. Och löskokta ägg är beställt - så få se?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback