Solens rätta värde

Äntligen någon som skriver positivt om solen. Bara så less om hur farlig den är.

Visst var det D-vitaminbrist som förorsakade skörbjugg också - var det inte en av anledningarna till att barn i malmfälten så ofta fick vara söderut på barnkoloni. För att kunna lapa sol inför den mörka vintern?

Men Vär Herre verkar tycka att vi kan dra på kollo också - och lapa sol. För i går är det en sällsynt vara. Idag är det 15 grader - en acceptabel nivå. Skulle det vara 5 till skulle jag kunna stå ut med att det är helmul idag.

Ddagen blir inte så svår att slå ihjäl i alla fall. Mor till vårdcentralen och jag på massage.

Själv har jag känt mig tämligen trygg för björn när jag suttit i bilen. Har till och med tänkt mig att i sommar köra skogsbilvägen med föräldrarna men nu vete tusan. Om björnen kröker ramen på ett släp - vad händer då med min lilla Honda Jazz vid en påspringning.

Nu ska jag gå och äta frukost - i nattkläder - fast det är det ingen som ser. Lika praktiskt på dagarna - drar bara av shortsen när solen tittar fram. Svarta trosor är förvillande likt en bikinitrosa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback