Dags för summering - igen

Åter en dag till handlingarna. En bra sån. Fyndat gardiner, köpt hänga upp band till tomaterna och gurkorna i växthuset, handlat till förä'ldrarna, varit en kort sväng till jobbet. Och diverse små ärenden till.

Sov middag mellan 14.45 och 15.30 - för att orka med surströmmingsfesten.

Var och ställde i ordning - mor dålig idag. De växlar liksom mellan varann mor och far.

Distriktssköterska Viviann är inte bara bra på vård och omsorg. Tipset att öppna surströmmingsburken i en hink med vatten översattes hos Strutz med att göra dito i diskhon. Perfekt!!

Avnjutit måltiden med strömmingen och snaps som kusin Kerstin hade med sig. Snaps är inte min förtjusning med en OP och en Fläderbrännvin blev det. Men mor hade valt snapsglasen så det blev inte så många centiliter.
Jordgubbar, grädd och maränger - nedsköljt med kaffe.

Sara och Kerstin diskade - medan jag fixade så att mor kunde ligga med benen högt i sängen.

Igelkotten kom och det enda jag hade till hands var Västerbottens ost. Och det nobbade han inte - vilket han gjorde med jordgubbarna. Det är som med "halvväxtingar" - de är godare när man får ta dem olovandet. För igelkottarna brukar vara och sno jordgubbar.

Vid 19-tiden kom jag hem. Har hunnit med Tre kärlekar - i repris. Och lite nyheter. Och varm vetekudde!

Nu ska jag bara värma kudden en gång till och sen "nannar jag på pudan".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback