Given rubrik

Viva Espäna - även om NSD inte fått in den rubriken i nättidningen - dock i pappersvarianten. 24 år sen Spanaien senast var i final - så då får de bli mina favoriter på lördag - om det är då matchen går? Thomas får vara snäll och uppdatera mig om det.

Och Selma har namnsdag i dag. Lagerlöf förstås - hon som finns med på uppropet när Folkpartiet bildades. Och så morbror Stures barnbarn Selma i Bollnäs. Grattis! Fingal? - den ende som jag känner - tror jag - är han Olsson i Martin Ljungs version.

Det löns förtås inte att klaga på vädret - men hitintills kan väl sommaren beskrivas som snöfri årstid?

Och på temat klaga - fast det blir väl föga framgångsrikt det också - så vill jag klaga över att NSD och Kuriren drar in debattsidan respektive insändarsidan samma veckodag. Kan man inte i sann Mediahusanda saxa detta?

I övrigt inget intressant att kommentera från lokaltidningarna. De andra har jag inte hunnit glutta i än.

Det som händer idag politiskt är att Norrstyrelsen sammanträder. De som ska förbereda den region som väl aldrig blir av?

Dagens höjdpunkt blir dock surströmming i "kuvösen" hos mor och far. Vi får väl flytta kupévärmaren från växthuset till kuvösen som far förutspådde.

Kommentarer
Postat av: Victoria

God morgon :)

Postat av: Anonym

Godmorgon själv Victoria . kan jag tro att det är kronprinsessan själv? Så avslöjar sig en nyfiken Strutz.

2008-06-27 @ 10:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback