Massmail från Sveavägen?

God och glad och trevlig ska man vara på midsommarafton. Men jag kan ändå inte låta bli att reflektera över sossarnas tradiotonsenliga presskonferens ute på Gültzaudden. I Kuriren kan vi läsa att Maria Stenberg säger "regeringen piskar arbetslösa blodiga med den politik som de för". I NSD är det Hanna Bergstedt som säger exakt samma sak. Klonade hjärnor? Cirkulärmail från s-högkvarteret på Sveavägen? Kan ju möjligen vara en sommartrött jorunalist som lagt citat i fel mun? Men med tanke på de vulgära uttryck i övrigt - så lutar det nog åt Sveavägen!

För övrigt i alla fall kul att se att de finns de 6 s-riksdagsledamöterna - som kollektiv gör de verkligen inte mycket väsen av sig. Saknaden av Norrbottens riksdagsledamot Anna Grönlund Krantz gör sig påmind rätt ofta!.

Kommentarer
Postat av: Ylva Mjärdell

Hej vännen!



Jag reagerar också på de ordval som vissa gör,

jag har blivit än mer uppmärksam med tiden.

Jag ser,hör och studerar må du tro.



Mycket löper som en röd tråd genom det hela och det känns inte helt bra med tanke på att vi trots allt är vuxna människor och bör kunna föra en utvecklande dialog där vi respekterar varandra,

oavsett.



Jag kommer skriva mer, mycket mer om detta när jag funderat klart och fått en helhetsbild av det hela.



Låt var ord passera tre portar.

Vid den första frågar du, är det sant?

Vid den andra frågar du, är det gott?

Vid den tredje frågar du, är det nödvändigt?



Jag har problem med nr 3 då jag är spontan, pratglad och dessutom tidvis lider av skrivklåda.

Men så tycker jag också att port nr 1 resp.2 är viktigast också.



Det som är spännande med ord är inte orden i sig själv egentligen utan vad man vill säga med dem, dess intentioner. Det sägs ju att det inte är så mycket vad vi säger utan -hur- vi säger det som räknas och jag tycker det ligger mycket i det och därmed reagerar jag negativt på det sätt som många väljer att uttrycka sig på. Likväl som jag funderar över deras intentioner på djupet,mycket spännande!!



Fortsättning följer en annan dag ;o)



Jobbar Midsommar och är bara hemma och vänder.



Ha en fortsatt fin Midsommarhelg,Kram från Ylva :o)

2008-06-21 @ 13:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback