"Minnepinne"

Norrmännen lär kalla USB-minnet för "minnepinne". Ganska fyndigt och betydligt mer förståeligt än USB eller om det nu heter UBS. Själv har jag knappt lärt mig vilket.

Och nu har jag ett hot hängande över mig som har bäring på "minnepinnen". Handelsbanken vill att jag ska förnya min e-legitimation. Och det är enkelt säger de - men kräver UBS-minne. 55 dagar har jag på mig att införskaffa ett dylikt - och dessutom utröna om det finns något hål för denna på min dator?

Nu är morötterna och rödbetorna nere i landet. Plus lite dill, persilja sallade mer mera. Men jag tror far lurade mig - han sa att vi skulle lägga på fiberduken först och vattna sen. Men dropparna verkar rinna av??

Nu är jag hemma för att tvätta av värsta matjordsdammet. Far och jag ska fara och se när Sara spelar fotboll i Bergnäset. kan hoppas att regnet håller sig borta.

Kommentarer
Postat av: Claudia

STICKA heter det i Norrland, det har jag fått lära mig! I början förstod jag inte att USB är lika med sticka. =)

Postat av: Anonym

"Stickan" - det låter ju som en graviditetstest!



Mvh Ylva

2008-06-16 @ 12:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback