Rena Jönsson ligan!

Vi har en plan (för framtiden) - skriver landstingsråden. Mina tankar gick osökt till Jönsson ligan, Och efter att ha lyssnat på landstingsfullmäktige i går på radion så kanske epitetet passar?

Och apropå plan så verkar det dröja innan jag ska få kedja fast mig på Storgatan. Rivningen av Fritz Olsson husen verkar dröja. Det spekuleras i att Norrporten avvaktar beslutet i höst om F 21. Där får vi en hint om hur mycket F 21 betyder för Luleås utveckling.

Själv hade jag en plan att skriva mycket på morgonen - men det blev lika framgångsrikt som landtingsledningens hantering av ekonomin - det vill säga intet.  Jag steg faktiskt upp redan klockan 4 och kunde konstatera att tidningen kom 5 över. Och nu tror jag att jag kartlagt tidningsbudets rutt - och om jag har rätt så ligger jag bra mycket tidigare på utdelningskedjan nu här på Kråkbergsvägen.

Jag måste starta redan nu faktiskt för jag ska vara hos sjukgymnasten klockan 8. Så nu bär det iväg till frukost.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback