För min inre syn

Måste var för min inre syn jag bloggat. För när jag kollar så har jag inte skrivit något sedan 13.15 igår.

Hem jag for efter lunchen - och körde grejor till tippen. Middag glömde jag nog att äta kommer jag på. Men sen ar det uppskurning av kök som blev färdigt om jag exkluderar fönstrena. Stäningen varvades med besök hos föräldrarna, hockey och ett nödinköp av mjök och fil på Statoil.

Dagen idag startade klockan 04.15. Så tidningarna är lästa och ett första besök har jag gjort hos föräldrarna  Även denna natt verkar ha varit lugn - båda som när jag kom klockan 6.

Dagens mest häpnandsväckande nyhet är väl att Kd kommer att förordna en skattehöjning i landstinget. Och om jag förstår rätt på 70 öre, Psykiatrin och folkhälsa ska prioriteras. kan också hålla med Birgit Stöckel om att befolkningen inte får så bra vård som den skulle få - men problemet är att en skattehöjning hamnar direkt ner i det svarta hålet. Det är andra problem med vården än bara brist på pengar vilket Anders M och Anna KJ försöker leda i bevis i
denna artikel. 

Dagens roligaste nyhet är väl att F 21 verkar bli kvar. Dock är väl mina vänner i Blekinge - bland annat Emanuel och Nils-ingmar - inte lika glada. Det sker på bekostnad av F 17 i Ronenby.

Ett mellanslag kan också spela roll. Fick läsa hur många gånger som helst. Förstod inte varför Therese Pehrson i Boden skulle sätta sin son i frisörskola vid så unga år. Men "friförskola" skulle det vara - möjligen mer lättläst och man skriver "fri förskola".

Annars verkar EU vara sossarnas motsvarighet till forna Sovjets Sibiren. Verkar som om landstinget(s)opponenter ska skickas till EU. Först blev Sven-Erik Bucht kandidat och nu Bengt Urban. Fattas väl bara han i Övertorneå och vars namn jag inte kommer ihåg. Å andra sidan höll han på att flytta till Luleå - och det är väl en förvisning det också för en Övertorneåbo.

Det kan bli kärvt att hinna med något bloggande på förmiddagen. För redan 11.30 ska jag vara på teaterrestaurangen och lyssna till Agneta Öhman som ska tala om Feng shui (som säkert inte stavas så) som bland annat handlar om hur man ska möblera för att blir riktigt lycklig och harmonisk. (tror jag?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback