Förmätet av mig?

Inte bara jag som kände igen rubriken på Kuirens ledarsida idag - "Stå på dig, Petersen". Det vore naturligtvis förmätet av mig att tro att ledarskribenten läst på min blogg - men flera har kommenterat det faktum att det stämmer väl med min rubrik den 6 maj.

Annars hade jag tänkt skriva på temat jordkällare. I min nya lägenhet får jag tillgång till en riktigt jordkällare. Min barndoms. Där fruktlådorna förvarades till jul. Far som ju hade bageri kunde beställa hem via grossister - och det var spännande när lådor med alla de sorters frukter packades upp. Bananerna var mest spännande för fastrarna var alldeles säker på att man skulle vara försiktig - det kunde vara någon giftig spindel - de hade ju växt i mörkaste afrika!

Fast jordkällare och jordkällare - den är ju ordentligt uppmurad - men är säkert på en 15-20 kvadrat.

Och tiden rusar i väg när man har roligt - snart är arbetsdagen slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback