Gåtan med grodorna!

Enligt en artikel i NSD håller världens grodor på att försvinna. Vad det är som ligger bakom det vet jag. Vem har inte pussat en groda för att få sin drömprins. Men det har jag vetat länge att det varit brist på drömprinsar och nu är de definitivt slut. Det är därför grodorna försvinner - de har gjort sitt när de inte längre kan leverera drömprinsar.

Och det finns annat är björnar i världsarvet att uppröra sig över. 10 procent, 4,5 miljoner eller 26 000 per elev handlar det om. Besparingen för en redan usatt grupp. "Skäms politiker" säger mamma Ingrid som har sin Jonas i särskolan.

Nu tycker inte jag alla politiker behöver skämmas. Det finns politiker och partier  som inte är beredd att skicka iväg 11 miljoner extra per år - samtidigt som det ska sparas 4,5 miljoner på de mest utsatta - de funktionshindrade barnen. Eller om jag vänder på det - sossarna och centern skickar hellre 27 miljoner per år till Luleå hockey än ser till att särskolan har kvalitet.

Nu måste jag dra - får läsa tidningarna lite extra hos mor. För jag ska stanna där medan hon duschar för att minimera risken för fallolycka.


Hör av mig på kafferasten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback