Nonchalans eller okunskap?

Nu är kvällen liden - själv sov jag middag mellan 16.00 och 18.00 - behövdes efter bara 4 timmar i en rätt oskön fåtölj (jag har fortfarande svårt att stava "fotölj" som det ska stavas med "å". Än värre är det med nattduksbord - eller nattygsbord men det får bli en senare rebus).

Och kvart över sex ringde mor och behövde assistans - hon var orolig för att pappa skulle ge sig iväg till sopstationen på näset - så sent. Så jag var dit och klockade av honom när han gick iväg - och tillbak han kom.

Ingemar Tillberg kom på besök - han hade sett en "yngling" komma efter vägen - vilket var far!

Själv gruvar jag mig för att gå och lägga mig - men räddningen är värmedynan. Har haft telefonsammanträde med länsförbundets styrelse - har haft "eld" i baken hela tiden.

Har kollat lite nättidningar och fann denna
kuriosa grej. Dan Ankarholm beklagar sig över tidningen Extra som intervjuvat 6 partiet i fullmäktige - men enligt Dan glömt 2.

Om jag vet rätt så var vi 9 partier i kommunfullmäktige när jag slutade. Men sen dess har ju allt gått åt pipan - så kanske det minskat med ett parti också?

Kan undra vilket parti Dan inte räknar med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback