Hala och hissa flaggor

Dags att hala flaggan, Mårten. Eller rättare sagt flaggorna. Har noterat detta länge - att två svenska flaggor är hissade dygnet runt vid Sundis. Och dessutom på flaggstänger som saknar toppknoppen. Bra att det nu uppmärksammas i en insändare idag i Kuriren.

Och på temat flaggor så hissar vi den för vår länspolismästare Håkan Karlsson som nu träder in på döhalvan han också. Man kan väl lugnt säga att han haft fullt upp sitt första år - med genomslag i riksmedia i flera ärenden från länet.

Håkan är på familjesidan i Kuriren - men hittade den inte på nätet. Sökte och fick förstås massor med träffar på "Håkan Karsson" men alla handlade om mycket otrevligare saker än en 50-årsdag.

Nu måste jag "hala flaggan" om jag ska hinna med både dsk och Stig-Björn.

Kommentarer
Postat av: Ylva Mjärdell

Hissa flaggan för mänskliga rättigheter jag vi gjort i Luleå under 2 helt underbara dagar.

Jag som volontär för RK under dessa dagar har upplevt det som en ära att delta och bidra i det godas namn.

Så många människor jag mött, så många människor jag kramat och som kramat om mig,vilka dagar,

så skulle alla dagar vara.

Jag tycker det fortfarande känns som om jag vore i sjunde himmelen.

Och att jag sedan gått med i Luleås FN förening känns bara så rätt..så ofantligt rätt.

Vilka dagar, vilka människor..wow!



Varm kram från Ylva i 7 himmelen

2008-11-14 @ 16:45:21
Postat av: Ylva Mjärdell

Oj jag är nog trött..det ska naturligtvis vara..

Hissa flaggan för mänskliga rättigheter har gjort under 2 helt underbara dagar ( och borde så alltid göra, så klart)

2008-11-14 @ 16:47:10
Postat av: Ylva Mjärdell

Nu tappade jag bort VI..det är inte lätt att då orden faller bort, och inte heller alldeles så vanligt för mig. Du får väl rätta till det du som är chef här på bloggen vännen min ;o)

2008-11-14 @ 16:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback