Hopp som styrmedel?

Milde moses - visste jag det inte förr så bekräftas det idag . Ett landsting i moras. En landstingsdirektör som "innerligt hoppas" att underskottet inte blir större.

Chefen för divisionservice har funderat på att dra in jullunchen för personalen - men likabehandlingsprincipen har gjort att beslutet omprövats och nu ska det bli jullunch även för dessa.

Är det detta landstingsdirektören och andra höga chefer lärt sig på den dyra USA-konferensen?

För övrigt fick jag en aha-upplevelse i regionfrågan när jag såg annonserna "Vårt lföte". Det goda skälet för regeringen att säga nej måste ju vara att det faktiskt inte ens formellt har något underifrån perspektiv. Inte ens länets fullmäktigeförsamlingar har fått diskutera frågan. Och vi vet att minst 3 socialdemokratiska kommunalråd är emot.

Själv får jag ingen ordning på mitt liv. Stiger inte upp förrän på andra larmet det vill säga kvart i fem. Tidigare vaknade jag 4 eller kvart över - och hann stänga av larmet innan det utlöstes. Ja - larm är telefonväckningen vars funktion ju heter alarm.

Nu ska jag lulla iväg till frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback