Någon triggar dem?

Alltså detta eviga kattrakande mellan kommunens och landstingets ansvar. Kommunens personal får inte knacka ut medicinen till mor som hon sen själv tar om jag har fyllt dosetten. Det är landstingets ansvar och dosetten ska fyllas av en distriktssköterska. Vilket jag som anhörig givetvis är tacksam för med mer än 20 tabletter per dag.

Om distriktssköterskan fyllt dosetten får behörig personal knacka ut medicinen på bordet och mor tar den själv. Och så skriver dom sin signatur på ett papper.

Men när kommunen skickar ut icke behörig personal - vilket sker väldigt ofta -  så får dom knacka ut medicinen och mor tar den själv. Men då ska vederbörande person sätta ett kryss i signeringskolumnen vilket innebär att mor tagit medicinen själv.
´
Vem och vad är det som triggar till sånt här hyckleri? Vad jag förstår är det kommunen som ställer kraven mot landstinget - men om jag vore kommun skulle jag inte vara så kaxig som inte klarar att ha behörig personal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback