Underlig artikel?

Det här måste nog karaktäriseras som dagens underligaste artikel. Inleds med att a-kassereglerna för deltidsanställda ändrats och att det skulle leda till fler jobb. Men artikelförfattarna kommer då fram till att det kan leda till färre jobb. För en vikarierande förskollärare väljer att ta ett jobb som ger 6-8 timmar per dag hela veckan istället för att ta ett som bara ger 4 timmar.

Frågan var om hade rätt att tacka nej till 4 timmar för att ta ett som gav  fler timmar. Läser man artikeln färdig så inser man att a-kassa överhuvudtaget inte varit inblandad utan att det är kommunens vikarieförmedling som krånglat. Vilket inte är något ovanligt.

Fast jag kan undra vad journalisten hade för syfte att blanda in a-kassan och dess ändrade regler?

Nu är det övertid igen - det blir så lätt så fast jag vet att det straffar sig. Men nu ska jag bara....och en åker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback