Den stulna tiden

I helgen får vi igen den - den timme som stals i våras. Kommer ni ihåg vilket himla väsen och spekulerande det var förr när sommartiden skulle införas. Klockar bak och fram och instruktioner hur visarna skulle flyttas. För att inte tala om tiden före införandet då korna skulle gå i sin och andra hemskheter.

Och de var hemskt de första åren - det tog mig flera veckor innan kroppen accepterat det. Och nu tänker man knappt på det. Fast hoppas på det gör jag ju - att den här helgens extra timme ska betyda att jag kommer ikapp med det mesta.

Inga och Inga-Lill - två sådana damer på landstinget kan få en namndagshälsning från mig. Gustavsson och Nordlund - båda duktiga och serviceinriktade. Och så en hälsning till Inga-Lill i Långnäs - Connys fru och tillika en före detta granne till mig.

Så tog tiden slut - nu frukostdags. Men vänta bara när timmen kommer tillbaka - då ni...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback