Hemkomsten

Sen ganska många timmar är jag hemma från valberedningssammanträdet i Kalix. Trevligt möte!

Igår kom ju mor hem.



Och här är dom - på begäran av far skulle foto tas. Och som en "duktig" fotograf har jag klippt det mesta - halva bonader och så. Men det är väl ment! Och som en hälsning till moster Gunilla och andra släktingar som kollar - läget ser väl gott ut?

För min vän Nisse väntar sanningens minut. Här är foto jag så småningom ska ha en utläggning om.



Fast ni alla - som kan tänka bort körskolans teoribok - hur skulle ni beskriva budskapet i en sån här skyltning? Kreativa förslag ska på något sätt uppmuntras. Skriv din tolkning!



Kråkriksdag har man ju hört talas om - men här är det "skatriksdag" alldeles utanför mitt köksfönster. För övrigt har svärdottern fått dra iväg med kaffekvarnen till höger.

Kanske till salu i Ale Kvarnbutik i morgon mellan 17 - 19? Då jag är bodbiträde!

Sov så gott!

Kommentarer
Postat av: Nils - Gustav Ökvist

Glasklart Ylva Alla svänger till höger men bara de som är uppräknade får svänga till vänster om dom vill hur krångligt är det? Jag tror nog att du ville förstora upp detta till att vara oklart men jag tror inte du lyckats med din som jag tror föresats. Sedan får vi se vem eller vilka som tycker som du och vilka som tycker som jag.

2008-10-23 @ 11:49:28
Postat av: Gerd

Ylva !

Så här tycker jag.Förbudsskylt,högersväng, gäller ej för cyklister.....Övriga "får"ta vänster.Vem har rätt???

2008-10-23 @ 22:24:52
Postat av: Gerd

Ylva !

Så här tycker jag.Förbudsskylt,högersväng, gäller ej för cyklister.....Övriga "får"ta vänster.Vem har rätt???

2008-10-23 @ 22:25:35
Postat av: Nils - Gustav Ökvist

Alla skall svänga till höger bara de som är uppräknade på skylten får svänga vänster ingen annan svårare än så är det inte.

2008-10-24 @ 06:25:39
Postat av: Ylva Mjärdell

Där ser ni vilka privilegier jag som året runt cyklist har förutom frisk luft och motion ;o)

Men nog är det en skam att mitt körkort inte används,borde kunna sälja det,..egentligen...

2008-10-24 @ 12:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback