"Moses" var en tjej

Grattis Anders och Jonna till er lilla dotter som föddes i eftermiddag vid 14-tiden. Och grattis kusin Kerstin - välkommen i farmor klubben.

Och som en bekräftelse på livets skiften så nåddes jag strax efter babybeskedet av det tråkiga budskapet att
Harry Nyman avlidit. Inte nära vänner men lärde känna och uppskatta Harry rätt sent i livet. Och det harmeliga är att jag fortfarande är skyldig honom en lunch. Det passade liksom aldrig. Så sen som på Noliamässan bestämde vi att i höst skulle det bli. Vi skulle bara... båda. En påminnelse om att inte färdas så fort och hårt genom livet.

Mor färdas inte fort men det går synbart framåt - mycket piggare idag. Och sjukgymnasten hade varit och vallat runt henne i rummet.

Far på Rosenday Spa för fotvård och Kerstin följer honom och tar honom hem med bussen,

Själv ska jag ha arbetsutkott nu 16.45. Egentligen för trött - orkar inte vara effektiv mer än mina 3 timmar. Men dom får ta mig som jag är - lite seg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback