Oll-John

Kanske inte precis rätt stavning men pappa träffade en barndomskompis idag. När han var med hemjtänstflickorna på solrummet på Fyren. Oll- John kallades han men hette tydligen George. Båda tyckte det var ett fantastiskt sammanträffande att de träffades igen.

Lämnade far i flickornas händer vid 13-tiden och hämtade honom kvart i fyra. Han var den enda som hade badat bastu. Och härligt hade det tydligen varit i solrummet - med ljumma vindar. Och far var faktiskt lite mer rödbrun än vanligt - och då är utgångsläget ändå ganska rödbrunt. Han var helnöjd med vistelsen på "Bali" och vill säkert göra om det igen.

Har fixat middag till föräldrarna - bara värmt förstås det som kommer hemtransporterat via Samhall - samma mat som på sjukhuset. Måste säga att det är förvånansvärt aptitlig mat. Sämsta maten hitintills sa mor och kotlettrad med dijonsenapssås - men det var bara för att det aldrig ätit sån sås till. Idag farmarsoppa - någon slags köttsoppa - och småplättar med sylt till. Jag smakade faktiskt av soppan och den var mycket god. Kryddstark vilket väl är ovanligt med sjukhusmat.

Nåväl nu är jag hemma ganska trött - jag hann ju med att jobba från kl. 13-15. Och idag har faktiskt två gamla syndiga protokoll rasslat iväg. Gud så energi oskrivna protokoll kan ta!

Ikväll ska jag bara vila och hoppas allt är lugnt hos föräldrarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback